29/09 (R)WB Tijsmanstunnel

Regionale werkbank over de “2e” Tijsmanstunnel waar het idee van een nieuwe brug over de dokken werd voorgesteld, deze zou dan hoger worden dan de bestaande Lillo-brug om de scheepvaart niet te hinderen. Er blijven wel veel vragen onbeantwoord, zoals …

  1. Hoe dikwijls en hoe lang gaat de brug voor de scheepvaart open moeten staan?
  2. Is dit (met lange wachttijden?) een oplossing voor het lokaal secundair verkeer tussen Scheldelaan en A12?
  3. Wat met de aanrijhellingen? Zijn deze doenbaar voor bv. de fietsers?
  4. Wat bij calamiteiten, onderhoud, defecten, …? Naar waar kan het verkeer dan uitwijken?
  5. Gaan de weefbewegingen op de korte afstanden tussen de nieuwe brug en enerzijds A12 / anderzijds Scheldelaan geen opstakel blijven vormen voor de verkeersdoorstroming en de veiligheid?
  6. …?

Nog veel werk aan de winkel …